donderdag 16 mei 2019

Woensdag 20 juni: Charlecote Park en Coventry Transport museum

Om half 8 werd het zo warm in de tent dat we er maar uit zijn gegaan. Buiten was het nog wel fris door de wind, maar we hebben toch lekker in de zon kunnen ontbijten.
De missie voor vandaag was contact opnemen met het evenemententerrein voor het kleiduiven schieten. We probeerden te bellen, maar de verbinding vanaf de camping was erg slecht. Uiteindelijk zijn we er maar heengereden, maar daar konden we het terrein niet op. Nadat we iets meer in de bewoonde wereld waren gekomen konden we ze telefonisch bereiken en hoorden we dat we alleen op vrijdag kleiduiven konden schieten. Het rijden met de graafmachine kon niet omdat degene die dat deed met vakantie was.

Charlecote Park

Omdat hier in de buurt niet zoveel te doen is besloten we vandaag naar Charlecote Park in Wellesbourne  te gaan.  Daar dronken we eerst even koffie en chocomelk in de tearoom. In de meeste huizen van National Trust zijn de tearooms van prima kwaliteit. Je moet er niet perse willen eten, maar de koffie is van goede kwaliteit en de taarten waren ook goed.

In  het huis kregen we zo'n saaie rondleiding dat het bijna niet te doen was. Wat een langdradige gids zeg! We waren helemaal murw toen we buiten kwamen.
Gelukkig bleek toen dat er een fantastische keuken bij het huis hoorde. Er was een vrouw bezig met het maken van lemoncurd en er stond een pan op het vuur te pruttelen. Ze kon ons ook van alles vertellen. Zo hoorden we dat de kast die voor het fornuis staat dienst deed als warmhoudkast. Gerechten konden er warm in gehouden worden en tegelijk hield de kast wat hitte tegen zodat het in de keuken niet te warm werd. Op het vuur stond ook een pan met daarin weer kleine pannetjes. Dat bleek een sauspan te zijn waarin diverse sausen tegelijk gemaakt konden worden.

Ook in de wasruimte en brouwerij kregen we veel informatie. De vrijwilligster daar heeft ons van alles over het bierbrouwproces in de oude brouwerij verteld. Ze vond het wel jammer dat ze het van een papier moest doen, want de brouwmeester was met vakantie.

Toegang: volwassene £ 10,00 , kind £ 5,00 Gratis met de National Trust pas.

Hier kun je meer lezen over de landhuizen die we bezochten in Midden Engeland.

Coventry Transport Museum

We lunchten in de tearoom met een panini en reden daarna naar het transportmuseum in Coventry.  Coventry bleek best een drukke plaats en we moesten moeite doen om in de buurt te parkeren. Uiteindelijk lukte dat in een parkeergarage. Het eerste gedeelte van het museum vonden we erg mooi. Heel veel oude fietsen, motoren en auto’s met interessante uileg. Hoe moderner de voertuigen werden, hoe minder mooi en interessant het museum werd, vonden wij. Maar het was erg leuk er geweest te zijn.

Millennium Place, Hales Street
Coventry CV1 1JD
Toegang: volwassene £ 14,00 kind £ 7,00

Op de terugweg reden we via een grote Tesco naar The Red Lion in Sibbertoft waar we een prima curry aten.

Op de camping aangekomen bleek het behoorlijk fris. Omdat we geen vuurtje hadden hebben we met ons minicampingkacheltje in de voortent gezeten. Het duurt even voordat het op temperatuur is, maar dan wordt het toch wel echt lekker warm. We kropen er vroeg in vanavond. Om 11 uur lagen we in onze lekker warme slaapzak.