vrijdag 10 mei 2019

Maandag 25 juni 2018: Snowshill Manor

Snowshill Manor

Na een ontbijt van tosti voor de tent zijn we rond half 11 richting Snowshill Manor gereden. Na een koffie en chocomelk op het terras liepen we over het lange mooie pad naar het huis.

Langs het pad stonden bordjes met uitspraken van Charles Wade.

Die Charles was een architect. kunstenaar, dichter en verzamelaar. Toen hij tijdens de Eerste Wereldoorlog in Frankrijk in het leger zat zag hij een advertentie in Country Life van een huis dat hem bijzonder aansprak. Na de oorlog bleek dat het huis nog steeds te koop was. Charles kocht het en liet het helemaal opknappen. Hij was geen voorstander van moderne nieuwigheden en wilde dus bijvoorbeeld geen elektriciteit in huis. Het huis werd verlicht door olielampen. Hij gebruikte het grote huis voor zijn verzameling objecten, variƫrend van muziekinstrumenten en kostuums tot speelgoed, kunstobjecten en rariteiten.Zelf ging hij in het priesterhuisje wonen. Ook dat stond stampvol bijzondere meubels en snuisterijen. Nergens stonden kaartjes met uitleg. Charles wilde namelijk vooral niet dat zijn verzameling een museum werd.
Dit was een van de hoogtepunten van de vakantie. Wat een interessante man en wat een indrukwekkende plaats.

De tuinen waren prachtig! Wat een rustgevende omgeving.

Toegang: volwassene 12,20 kind 6,10

Hier kun je meer lezen over de landhuizen die we bezochten in Midden Engeland.

Stow on the Wold

Door naar stow on the Wold voor onze afternoon tea bij Huffkins. In mijn herinnering hadden we hier de vorige keer een heel lekkere tea gehad. Maar het voelde al niet goed toen we gingen zitten. We vroegen of de theezakjes misschien naast de pot gebracht konden worden zodat de thee iets minder sterk was. Dit was geen enkel probleem. Toen de thee kwam met de zakjes in de pot zei een ander dat we er maar water door moesten doen. Dan ben ik al klaar. Als zij vinden dat de thee nu eenmaal zo sterk hoort vind ik dat best, maar als er gezegd wordt dat het geen enkel probleem is vind ik dat niet ok. Maar goed.
De hapjes waren ook niet bijzonder. De scones met jam en clotted cream waren erg goed, de sandwiches waren niet lekker en het gebak was naar onze smaak te groot en te zoet.
Later die middag wist ik ineens weer dat we de vorige keer een cream tea hadden besteld. Alleen scones dus. Die waren inderdaad erg goed.

We haalden wat boodschappen en waren rond 5 uur terug op de camping.  Maarten vond een oude barbecue en daar konden we 's avonds een mooi vuurtje in maken. Vandaag was de warmste dag tot nu toe 27 graden en  strakblauwe lucht. Wat een feestje! En er zijn ook nog koelkastjes en een vriezer op de camping dus de boodschappen kunnen lekker koud bewaard ipv in de koelbox.